2014-2015 Eğitim Alma Hareketliliği Başvuru İlanı

 

2014-2015 ERASMUS+ EĞİTİM ALMA HAREKETLİLİĞİ İLANI

 

Değerli Personelimiz,

2014-2021 yılları arasında uygulanacak olan Erasmus+ programı kapsamında 2014-2015 Akademik Yılı Eğitim Alma Hareketliliği için başvurular UKEY üzerinden başlamıştır. Başvurularınızı 15/05/2015 - 12/06/2015 tarihleri arasından çevrimiçi olarak UKEY üzerinden yapabilirsiniz.

  • Eğitim Alma Hareketliliği Nedir?

Erasmus Programı Eğitim Alma Hareketliliği, Yükseköğretim kurumlarında çalışan personelin farklı bir AB ülkesinde ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda veya işletmelerde eğitim almasına olanak sağlar. Üniversitemizde ki tüm akademik ve idari kadroda bulunan personel başvuru yapabilir. Personel eğitim alma hareketliliğinin, geçerli bir faaliyet olarak değerlendirilebilmesi için en az 2 en fazla 5 iş günü ve en az 8 saat eğitim alması zorunludur. Hareketlilik 30 Eylül 2015 tarihine dek gerçekleştirilmelidir.

Eğitim Alma Hareketliliği kapsamında, çalışılan alanda gidilen yükseköğretim kurumu veya işletmede en az 8 saat eğitim alınmalıdır. Bu kapsamda, kısa süreli görevlendirme, iş başı eğitim alma, çalışma ziyareti gerçekleştirme gibi faaliyetler gerçekleştirilebilir. Seminer ve konferanslara katılım mümkün olmakla birlikte eğitim programında bu çeşit faaliyetlerin çoğunluğu oluşturmaması gerekmektedir.

  • Kimler Faydalanabilir?

Üniversitemizde tam/yarı zamanlı çalışan kadrolu/sözleşmeli tüm personel faydalanabilir. 2014-2015 akademik yılı için eğitim alma hareketliliği kapsamında yaklaşık 10 kişi hibelendirmeyi planlamaktayız.

  • Kontenjanlar nedir ve nerelere başvuru yapılabilir?

Üniversitemizin anlaşmalı olduğu ve web sayfamızda (http://intoffice.uludag.edu.tr/ ) İkili Anlaşmalar sekmesinde yer alan üniversitelerle iletişime geçilip eğitim alma hareketliliği kapsamında gidilebilir. Ayrıca, anlaşmamız olmayan ECHE sahibi üniversiteler ve çalışılan bölüme uygun işletmelerle irtibata geçilerek de eğitim alma hareketliliğinden yararlanılabilir. Personelimiz gitmek istediği kurum ile yazışarak davet mektubu almakla yükümlüdür.

  • Nasıl başvuru yapılır?

UKEY’e giriş yaptıktan sonra Erasmus Başvuruları sekmesinden Eğitim Alma Başvuruları’nı seçmeniz gerekmektedir. Yönergeyi okuduktan sonra otomasyondan çekilen bilgileriniz ekrana yansıyacak ve zorunlu alanları doldurmanız gerekecektir. Daha önce, Erasmus Programından faydalanmış olanların “Daha önce gittiniz mi?”  sorusuna cevap verip daha önce kaç kez gittiğini yazması gerekmektedir.

Web sayfamızda http://intoffice.uludag.edu.tr/index.php/tr/Konular/oku.html?id=56&baslik=Belgeler+%28Egitim+Alma+Hareketliligi%29 yer alan Eğitim Programının, açıklamada bahsedildiği şekilde doldurulması, imzalanması ve karşı üniversite/işletme tarafından da imzalanmış hali size gönderildikten sonra UKEY’e yüklemeniz gerekmektedir.

Gideceğiniz üniversite/işletme tarafından size bir kabul mektubu* gönderilmeli ve bu kabul mektubunu da başvuru esnasında UKEY’e yüklemeniz zorunludur. Başvuru aşamasında Banka bilgileri kısmını doldurmak zorunlu olmamakla birlikte Vadesiz Euro hesabı olanların doldurması tavsiye edilmektedir. Başvuru tarihleri arasında UKEY’de başvurunuzla ilgili değişiklik yapabilirsiniz. En son yapılan başvuru dikkate alınacaktır.

*Kabul mektubunda isminiz, hangi tarihler arasında eğitim alacağınız ve en az 8 saat eğitim alacağınız belirtilmiş olmalıdır. Örnek kabul mektubu web sayfamızda mevcuttur.

UKEY üzerinden başvuru yapıldıktan sonra ofise elden belge getirilmesine gerek yoktur.

  • Başvuruların Değerlendirilmesi ve Seçim

Müracaatlar, Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü tarafından oluşturulacak bir komisyon tarafından değerlendirilecek olup, değerlendirme sırasında Ulusal Ajans tarafından belirlenen ulusal öncelikler ve kurumumuzca belirlenen aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurulacaktır. 2014/2015 akademik yılında “Personel Eğitim Alma Hareketliliği” faaliyeti kapsamında sırasıyla;

1.Üniversitemiz bünyesinde çalışan idari personelimize,

2.Daha önce Erasmus hareketliliğinden faydalanmamış personele (idari personel önceliklidir),

3.Daha önce Erasmus hareketliliği faaliyetlerine dahil olmayan bölüm ya da birimlere,

4.Daha önce Erasmus hareketliliği faaliyetlerinde yer almayan ülke veya kurumlarında yapılacak faaliyetlere,

5.Katılacağı eğitim programı, çalışma alanı ile ilişkili olan personele,

6.“Erasmus Öğrenci Hareketliliği” faaliyetini daha çok sayıda yapan enstitü/fakülte /bölüm/birim çalışanlarına,

7.Kurumumuzun Erasmus faaliyetlerinde katkısı olan personele,

8.Erasmus koordinatörleri ve yardımcılarına,

9.Yabancı dil sınavlarından daha yüksek puan alan personele,

10.Hibe miktarı az olan ülkelere gidecek personele öncelik verilir.

 

  • Hibe

Ülke Grupları

Hareketliliğe Gidilen Ülkeler

Günlük Hibe Miktarları (Avro)

  1. Grup

Birleşik Krallık, Danimarka, Hollanda, İrlanda, İsveç

144,00 €

  1. Grup

Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Kıbrıs Rum Kesimi, Çek

Cumhuriyeti, Finlandiya, Fransa, Yunanistan, Macaristan, İzlanda,

İtalya, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç, Polonya, Romanya,

İsviçre, Türkiye

126,00 €

  1. Grup

Makedonya, Almanya, Letonya, Malta, Portekiz, Slovak

Cumhuriyeti, İspanya

108,00 €

  1. Grup

Hırvatistan, Estonya, Litvanya, Slovenya

90,00 €

 

 

 

Ulaşım Hibesi

  • Kişi başına seyahat mesafesine bağlıdır.
  • Seyahat mesafesi Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan mesafe hesaplayıcısı (Distance Calculator) kullanılarak hesaplanmalıdır.
  • Bursa’dan eğitim almak için gidilen şehir arasındaki mesafe dikkate alınır.
  • Distance calculator’a aşağıdaki linkten ulaşılabilir:

http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm

Seyahat Mesafesi

Tutar (Avro)

100-499 km arası

180,00 €

500-1999 km arası

275,00 €

2000-2999 km arası

360,00 €

3000-3999 km arası

530,00 €

4000-7999 km arası

820,00 €

8000 km ve üzeri

1.100,00 €

 

*Mesafe hesaplayıcı (Distance Calculator) hesapladığı kilometreye göre verilecek olan yukarıdaki yolculuk tutarları dışında yolculuk için ekstra bir ücret ödenmeyecektir.

 

Sorularınız için lütfen bizi arayınız.

Damla Eldeleklioğlu: 40534 / eldeleklioglu@uludag.edu.tr

Prof.Dr. İlkin Çavuşoğlu: 40530-54051 / ilkin@uludag.edu.tr

intoffice@uludag.edu.tr

www.intoffice.uludag.edu.tr

15/05/2015 16:35:33